Hi, I received my social security number 2 weeks ago and I learned that I should have a vitale card to be able to have a general doctor. But when try to register an account on Ameli, it shows that" Your connection to your health insurance fund is in progress, you will soon be able to benefit from your account on Ameli.fr."
What should I do to progress the registration?
Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.
Inscrit(e) le 08/10/2020
Voir le profilTéléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...
Hello Meng,
Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.
Anyway, if you need help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line.
More information on the link below : How to call the French Health Insurance Advice Lines?
For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.
You can find the list of these codes on the link below : https://www.indicatifs.fr/code-acces-international
You can also contact the French speaking line, dial 36 46.
Have a nice day
Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.
Inscrit(e) le 20/09/2018
Voir le profilRéponse certifiée par un expert ameli
J'ai fait le choix de "cultiver mon jardin", dommage que je n'ai pas la main verte.
Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.
Inscrit(e) le 30/12/2020
Voir le profilRéponse certifiée par un expert ameli
J'ai fait le choix de "cultiver mon jardin", dommage que je n'ai pas la main verte.
Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.
Inscrit(e) le 20/01/2021
Voir le profilRéponse certifiée par un expert ameli
Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...
Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...
Roxane a répondu
Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.
Inscrit(e) le 08/10/2020
Voir le profilMeng a posé une nouvelle question
Vous ne trouvez pas la réponse à votre question ?
Poser une question