l'Assurance Maladie

Rechercher dans le forum

Question en attente de réponse

La dernière mise à jour des informations contenues dans la réponse à cette question a plus de 5 mois.

Processus d'inscription à la sécurité sociale

FRENCH VERSION (Google translate)

Bonjour, mon employeur m'a envoyé un dossier d'enregistrement complet le 04.04.2019. Malheureusement, je n'ai jamais reçu le numéro de sécurité sociale à mon domicile. Je voudrais savoir quel est le statut de mon processus d'inscription. Y a-t-il une ligne d'assistance en anglais que je peux contacter?

ENGLISH VERSION

Hello, my employer has sent a fuly file of registration for me on the 04.04.2019. Unfortunately I never received the social security number at my home address. I would like to know what is the status of my registration process. Is there any english support line that I can contact?

Best regards,

Rui T

  • 2 questions posées
  • 0 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponses

Bonjour Rui T,

Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line.

Dial 0 811 36 36 46 (from France) or +33 811 36 36 46 (from abroad).

For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.

You can find the list of these codes on the link below : https://www.indicatifs.fr/code-acces-international

You can also contact the French speaking line, dial 36 46.

Have a nice day