Birth Certificate Original Apostilled?

Bonjour. I applied for a health card and received a reply letter stating I need to submit "Une copie intégrale de votre acte de naissance (original) ou un extrait de votre acte de naissance avec filiation "original"". Does the birth certificate need to be apostilled? I was born in California, USA. Thank you

Al7747

Réponse approuvée par Al7747

L'internaute à l'origine de la question a trouvé utile la réponse ci-dessous.

Hello Al7747,

You will find, in the following link, the information for each country: "Mes documents relèvent-ils de la légalisation, de l’apostille ou d’une dispense ?".

I advise you to open the pdf file titled "Tableau récapitulatif de l’état actuel du droit conventionnel en matière de Légalisation".

Have a good day

aucun utilisateur n’a répondu à la question pour l’instant

Autres réponses

Bonjour Al7747,

You will find further information reading this topic on our forum : "New to France-Healthcare ?", and visiting this website, Service-Public.fr, section : "Demande d'apostille".

Have a nice day.

Al7747

Thank you for your answer. The first link you sent me shows an answer to a U.K. birth certificate and it does not need an apostille stamp. The second link shows if a French document needs and apostille stamp. My birth certificate will come from California, USA. Based on your answers, I believe my birth certificate does not need an apostille stamp. Thank you and best regards.