J’aimerais commander ma 1er carte vital et je peux pas créer de compte ameli sans carte vital comment faire?

Le problème que je rencontre pour créer mon compte ameli , il me demande « le numéro série de votre carte vital » mais j’ai pas de carte vital je ne vois pas où je pourrais trouver mon numéro série j’aimerais faire ma première carte vital

Jade

Bonjour dazfrance,

If you do not have your certify social security number yet, you are not able to access your ameli account or carte Vitale.

I invite you to contact your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to get more information as we do not have access to your file on this forum.

Have a lovely day.

Autres réponses

dazfrance

Salut, I have the same problem! How stupid is this! I have a letter with the code but as you say on website asks for something we don't have yet.

Bonjour Jade,

Nous n'avons pas accès à votre dossier sur ce forum conformément à notre politique de confidentialité qui nous permet de garantir la sécurité de vos données personnelles.

Aussi, vous invite à contacter un conseiller par téléphone au 36 46 afin de faire le point sur votre situation.

dazfrance

problème d'enregistrement, quand je veux la carte vitale, il me demande le code au dos de la carte, mais le fait est que je n'ai pas la carte enregistrée. Vous devez trier cette erreur.

Rubbish response

dazfrance

So do I get an answer as this seems to be not working on the French website

Hello dazfrance,

As I already explain before, ameli account and carte Vitale is only available for people with certify sociale security number.

I invite you to reach you caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to clarify your situation.

Regards.

dpimperium

I will contact them, but your system is not good. The temporary number I got is supposed to work. But it doesn’t

Hello dpimperium,

You can have a social security number but your rights may be closed.

Again, we do not have access to your file, you must reach your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to check your file and know if your covered or not.

Have a nice day.