Assurances pour un stage international

Bonjour,
Etudiante en 2ème année, je m'apprête à faire un stage à l'étranger (Luxembourg); je dois fournir à ma fac une attestation de responsabilité civile à l'étranger, une attestation d'assurance rapatriement et soins médicaux en cas de pandémie, ainsi qu'une attestation d'assurance individuelle accident. Je suis perdue au niveau de quels documents fournir; est-ce que la CEAM prend en charge tout cela ou au moins l'une de ces assurances demandée?

Merci beaucoup

chaploo

Bonjour chaploo,

Nous avons répondu à une question similaire sur ce forum. Pour en prendre connaissance, je vous invite à cliquer sur ce lien : "Stage dans l'Union européenne".

En ce qui concerne vos attestations d'assurance ou de responsabilité civile, je vous invite à contacter votre organisme d'assurance privé.

Autres réponses

Moriah

Hello, I will be studying in France for a bachelors program next month. I already have my temporary social security number and have been waiting for a 2 months already for my permanent social security in order to make an ameli account and obtain a carte vitale. I am unable to get a hold of anyone, this is very urgent!

Bonjour Moriah,

A temporary social security number (starting by 7 or 8) gives you the same rights that a permanent one. The only difference is that you can't order a Vitale card or open an ameli account for the moment.

The processing times to get a permanent number (starting by 1 or 2) can fluctuate between a caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to another one. It is impossible to give a fixed and guaranteed deadline. However, the minimum period is 6 months.

Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM.

The number changed. More information in the following topic: How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Have a nice day.