Error message ameli.fr

I cant reach my ameli account via PC. Error message: "action prohibited". I cant check my account. What to do?

Frocsi

Hello Frocsi,

It doesn't seem to be a problem with your ameli account. I invite you to try with your smartphone or another computer.

Have a nice day

Autres réponses

Frocsi

Hello Sabine,

As you suggested I've tried from another computer. Same erreor message:"Action interdité".

I don't have smartphone, so that is not an option.

Please let me know, when I can use the ameli.fr with a PC. Is this system issue temporar or the CPAM closed the option to use the ameli with a PC for final?

I invite you to the forum, same topic, a lot of other users have the same problem , like the mine.

flashgoudron

Bonjour,
Je fait face au même problème et pas mal d'autres utilisateurs également comme on peut le lire ici : https://www.totalbug.com/ameli/
Il semble s'agir de tous les utilisateurs hors du territoires au moment où ils essayent de se connecter.
Il est impossible de se connecter et par conséquent d'avoir un autre moyen de communication que ce forum pour demander du support. Est-il possible de confirmer que les équipes techniques travaillent sur ce problème et peut-on avoir une date estimée de résolution?
Merci.

English version
I'm facing the same issue as well as several other users. It seems to be affecting users trying to log in from abroad.
It's impossible to log to our personnal account, hence to ask for support directly elsewhere than here. Could you please make sure that the technical support is aware of the issue, working on its resolution, and provide us an estimated time for the correction?
Thanks

Kat

Je fais moi aussi partie des gens qui se trouvent parfois à l'etranger sur de longues periodes: impossible de faire quoique ce soit avec Ameli depuis l'etranger et ca ne date pas d'hier! Pourquoi?! :(

Bouigas

Même problème depuis Montréal que je viens de découvrir aujourd'hui 20220810 alors qu'il y a un mois cela fonctionnait encore à Montréal.