Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

Wrong spelling of name and opening of ameli account not possible

I received the letter to send a picture etc to obtain my carte vitale, but the spelling of my name is wrong. I am supposed to contact my "organisme d'assurance", so probably ameli. However, the automatic answer to calls works awfully bad, there is no email contact, going to office also only sur rdv and I am also not able to open an online account at ameli.fr. I have the impression the cat bites its tail as so many times with French buerocracy since moving here. Sorry, but the last sentence had to be.

Robert

  • 1 question posée
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Hello Robert,

If you encounter difficulties accessing your ameli account or if there is a situation with the spelling of your name, you must contact a counselor as explained in this topic called "How to call the French Health Insurance Advice Lines? ".

Have a nice day.

Ce post vous a-t-il été utile ?

0% des internautes ont trouvé cette réponse utile

Autres réponses

Elryn

  • 3 questions posées
  • 25546 réponses publiées
  • 1688 meilleures réponses

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Did you try to call 09 74 75 36 46?

Robert

  • 1 question posée
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Yes. At what of the day are the chances the highest to actually get a real person on the phone?

Hello Robert,

Lines are opened Monday to Friday, from 8:30 am to 5:30 pm and can be busy sometime. I advise you to call from 8:30 to 10:00.

Have a nice day.

Robert

  • 1 question posée
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

It is quite a nuisance that the only way to correct an easily avoidable mistake by calling a chronically overloaded phone line