I cannot create Ameli account

Hello everyone,

I arrived in France in Sep 2023 as a Master's student in Montpellier (34000). I created an account on this site: https://etudiant-etranger.ameli.fr/espace/#/student-area and already received Attestation de droits définitive since 17 October 2022. In the attestation, my n° de sécurité sociale starts with 2 and it has 15 numbers.

Here is my situation:

  • I cannot create Ameli account since then. When I created the account, it showed:

Une ou plusieurs erreurs sont présentes dans le formulaire.
Merci de rectifier votre saisie en vous aidant des aides disponibles.

  • I called the number 3646 but I can never reach to this number.
  • I already moved to Paris, can I create a new account?

Thank you.

ABC

Hello ABC,

A similar question has already been answered on this forum. I advise you to visit this topic: "How to create an ameli account".

If you received a permanent and certified social security number, you can create an ameli account.

Have a nice day.

aucun utilisateur n’a répondu à la question pour l’instant