Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

La dernière mise à jour des informations contenues dans la réponse à cette question a plus de 5 mois.

Unable to update my coordonnées bancaires

Hello, les amis,

I have a recent working ameli.fr account and carte vitale. In the past three months, I have been sending to CPAM de Paris my RIB, my titre de séjour and a letter asking to update my coordonnés bancaires - containing my first and last names plus my núméro de sécurite sociale. I can't do it on my own via ameli.fr because the option is blocked.

I tried several different ways, but I still cannot update my bank account. I keep receiving the same letter from L'Assurance Maladie saying that I must send my titre de séjour, my RIB, and a courier motivé. I don't know what is missing because I am sending the correct files.

The last response from l'Assurance Maladie was: "Nous avons reçu un Relevé d'Identité Bancaire (RIB) vous concernant. Votre dossier est incomplet. Vous devez adresser un courrier motivé sur lequel figure votre numéro de sécurité sociale et vos nom et prénom. Vous devez joindre à ce courrier la ou les pièces justificatives suivantes : la copie de votre pièce d'identité recto/verso un nouveau rib édité par la banque".

I don't know what I am missing. My RIB is a French IBAN from Revolut. Any ideas?

Thank you!

boiscolombian

  • 4 questions posées
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Bonjour boiscolombian,

In order to update your file, I advise you to send by post to your CPAM the copy of the letter that you have received, with all the requested documents : your RIB, on which appears your name and surname, as well as the front copy back of your ID.

You can find the address on this page of our ameli website, section : "Adresses et contacts".

Have a nice day.

Ce post vous a-t-il été utile ?

0% des internautes ont trouvé cette réponse utile

Autres réponses

Elryn

  • 2 questions posées
  • 22779 réponses publiées
  • 1700 meilleures réponses

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

They are also asking identity card both sides

boiscolombian

  • 4 questions posées
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hello Lorraine, Elryn

My RIB: I am already sending it - it contains my name and surname.
Is the titre de séjour an identity card? If yes, I am already sending the back/front of it. If it is not, then now I understand why they are not accepting it.

Additionally, if the only thing missing is the identity card (different from the titre de séjour), why are they asking the RIB again?

Thank you!

boiscolombian,

I invite you to send a copy of your passport instead.

Unfortunately, because of safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

If you need help regarding this request, you can contact the CPAM’s English or French Advice Lines.

More information in the following topic: How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Have a nice day


Elryn

  • 2 questions posées
  • 22779 réponses publiées
  • 1700 meilleures réponses

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

« Titre de séjour » is not your id

They need identity card or passport something which justify your id and it’s not thé « titre de séjour ».

And they ask RIB with name and surname same as your id document

boiscolombian

  • 4 questions posées
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Thank you, Lorraine and Elryn.