Je n’arrive pas à ouvrir mon compte d’améli

I can’t seem to open my account - I have hurt myself while skiing so this is urgent. I have a social security number which is 15 digits long beginning with a 2 - it will not allow me to make an account.

Anabel

Good morning Anabel,

If you have a certified definitive social security number (starting by 1 or 2), you can follow the instructions given in the following topic: "How to create an ameli account".

If you have a carte Vitale, you can use it when visiting health professionals.

If you don't, you have to show your "attestation de droits" as a proof of your cover. In that case, you have to complete and sign the "feuilles de soins" given by health professionnals.

Afterwards, send them (and the prescriptions if you have them) to your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) which address can be found on the ameli.fr website, in this section "Adresses et contacts".

Have a good day

Autres réponses

Elryn

What is thé error message ?

Elryn

What is thé error message ?

Anabel

"Une ou plusieurs erreurs sont présentes dans le formulaire.
Merci de rectifier votre saisie en vous aidant des aides disponibles"

My social security number is 15 digits not 13?

Thanks

Anabel

Elryn

But this number You have was delivered by CPAM?