Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

La dernière mise à jour des informations contenues dans la réponse à cette question a plus de 5 mois.

i have lost my vitale card

How do i get replacement card

Twinkle

  • 1 question posée
  • 0 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Hello Twinkle,

I advise you to declare the loss of your carte Vitale through you ameli account, section "Mes démarches > Déclarer la perte ou le vol de carte Vitale". Make sure to use the french version of you account (no translators).

You will have to upload your photo and your ID card or passport to produce a new card which you should receive within 2 weeks.

In the meantime, you have the possibility to download an "attestation de droits" on your account's main page.

If you don't have an ameli account and need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line. More information on the link below: How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Have a nice day

Ce post vous a-t-il été utile ?

83% des internautes ont trouvé cette réponse utile