Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

La dernière mise à jour des informations contenues dans la réponse à cette question a plus de 5 mois.

Some process is taking a long time!

Hello,
1. I have attached my RIB document to my ameli account six days ago. So far it is still being processed! So, is that normal or I have to do something else?
2. I have a Final certificate of rights with a temporary client number of 15 digits, can I use this number to get reimbursements? How?
Kindly, waiting your guidance for question 1 and your answer for question 2.
Thank you very much.
Best regards,,

abuaws

  • 1 question posée
  • 0 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Betty

  • 2274 réponses publiées

Passionnée des sports sensationnels qu’offrent la mer et la montagne, je suis auss...

Voir le profil

Hello abuaws,

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

If you want to get informations regarding your RIB registration, you can contact the CPAM’s English or French Advice Lines : How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Then, I confirm you can be reimbursed with a temporary social security number.You just need to fill in and send your "feuilles de soins" (don't forget to sign them at the bottom) to your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM). If you have prescriptions, it is necessary to attach them as well.

Have a nice day

Ce post vous a-t-il été utile ?

aucun utilisateur n’a répondu à la question pour l’instant