it's been 6 months i have a temporary social secuity, i am unable to create an ameli account and get a carte vitale?

I am from USA, i have my temporary social security number and have been sent reimbersements already from ameli. But, I dont have an account i am very confused and i still need a carte vitale. Its been 6 months, i was told i would have it by now. I need to speak with someone urgently and the english speaking line is out of service and closed. When I go to the local CPAM in paris, they say i need to have an appointment but i cant make an appointment because I dont have an ameli accoiunt. This process is like a maze and very unorganized. If a CPAM anwsers, please leave your email so I can contact you propertly.

Moriah

Sophie

Passionnée de séries TV. Piquée d'un soupçon de fantaisie. Et quelque peu gourmande.

Hello Moriah,

Because of safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

If you need help regarding this request, you can contact the CPAM’s English or French Advice Lines.

More information in the following topic: How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Have a nice day

Autres réponses

Sad

Hello I have been suffering with the same issue, I applied for carte vitale in September 2021 and its Feburary 2022. I have not got anything, Some people do not even accept my temporary SSN. I paid 44 euros for vaccination and 60 euros for test recently, which never got reimbursed. I do not understand what to do. Did you get a way out of the maze??

Sophie

Passionnée de séries TV. Piquée d'un soupçon de fantaisie. Et quelque peu gourmande.

Hello Sad,

I advise you to read our ameli expert's replies, Mél, in the following topic regarding the social security number and the reimbursements.

Vaccination is free and for everyone. And is discretionary. You can find more details on your website ameli.fr: "Who can be vaccinated, when and how?"

Regarding the tests, you can have a look at these pages: "Tester, alerter, protéger : comprendre la stratégie pour stopper l'épidémie".

Have a good day

Arcadio

J'ai le même problème depuis un an exacte. Incroyable.

Bonjour Arcadio,

Votre question nécessite une consultation de votre dossier. Or, dans le cadre de notre politique de confidentialité, toutes les questions impliquant un échange d’informations personnelles et un accès à votre dossier ne peuvent pas être traitées sur ce forum.

Le but est de protéger vos données personnelles. Je vous invite donc à contacter votre caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) qui est la seule à pouvoir accéder à votre dossier.

Les coordonnées de votre CPAM sont disponibles sur ameli.fr, dans cette rubrique "Adresses et contacts".