Create New Ameli Account?

Hello,

I am an international student. I got my Permanent Social Security No starting with 1 or 2 about a couple of weeks back.
I tried creating an Ameli account as suggested in the document received from Ameli, entered all the required details for account creation but is getting the following message " Your current situation does not allow you to immediately create your Ameli account."

So, could you please tell me why? Why can't I create "Immediately" an Ameli account? Is there any waiting period to open Ameli account after getting the Permanent social security no?

Also, I do not have a France Connect Login, because as an international student I am unable to get a impots.gov, sante family and laposte logins as of now, also I do not have an orange mobile connection.

Could you please help me with a solution?

Thank you

ros

Hello ros,

A similar question has already been answered on this forum. I advise you to visit this topic: "How to create an ameli account".

I wish you a good day

Autres réponses

Miah md muzahid

meme choses, j'ai essayé de créer mon compte, tout de suite vu impossible à créer, j'ai regardé la vidéo sur la création

Bonjour Miah md muzahid,

Je vous invite à consulter ce topic intitulé "Assuré(e) du régime général, je souhaite procéder à la création de mon compte ameli - FAQ".

Je vous souhaite une excellente journée