Vitale card not received

Hi,
I've applied for my Carte de Vitale in Feb21 and its been more than Six months that I've not received the permanent number. I only received the temporary number. I tried calling the English CPAM line - 0974753646 several times, but they appear to be closed as the line gets disconnected. I'm unable to contact anyone as I don't speak French.
Could you please confirm how do I get the current status of my Card.

Thanks.

Vini

Hello Vini,

Unfortunately, because of safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

If you need help regarding this request, you can contact the CPAM’s English or French Advice Lines.

More information in the following topic: How to call the French Health Insurance Advice Lines? Due to the current situation the line can be saturated.

Have a nice day

Autres réponses

Wladimir

Bonsoir,

je vous ai adressé par poste ma carte vitale (perdue puis retrouvée)

l'avez-vous bien reçue ?

Quand vais-je la recevoir activée, car je pars aux USA où vit ma famille (je suis né en France

car je dois annuler ce voyage de travail sans cette carte

Merci

ameli de challans m'a confirmé deux semaines...

[Nous protégeons votre vie privée : cette publication été modifiée afin qu'elle ne contienne plus de données personnelles]

Bonjour Wladimir,

Votre question nécessite une consultation de votre dossier. Or, dans le cadre de notre politique de confidentialité, toutes les questions impliquant un échange d’informations personnelles et un accès à votre dossier ne peuvent pas être traitées sur ce forum.

Le but est de protéger vos données personnelles. Je vous invite donc à contacter votre caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) qui est la seule à pouvoir accéder à votre dossier.

Les coordonnées de votre CPAM sont disponibles sur ameli.fr, dans cette rubrique "Adresses et contacts".