How to complete the questionnaire for européen inactifs

My wife and I already have our carte vitales. We also have top up insurance through a mutuelle.
As part of an annual review of our situation we have been asked to complete again the ‘Questionnaire ‘recherche de doits’ ressortissants européens inactifs.
I am not sure how to answer the questions:
Bénéficiez-vous d’un régime maladie?
Bénéficiez -vous d.une CEAM?
Bénéficiez-vous d.une assurance privée contractée en France ou à l’etranger?

Mark110660

Réponse approuvée par Mark110660

L'internaute à l'origine de la question a trouvé utile la réponse ci-dessous.

Sophie

Passionnée de séries TV. Piquée d'un soupçon de fantaisie. Et quelque peu gourmande.

Hello Mark110660,

The first question is asking you if you are registered to the health system ; the second one: do you have the European Health Insurance Card (EHIC) ; and the third: do you have a private insurance in France or abroad?

For further information, you can have a look at our English pages, or contact the CPAM’s English speaking line. To do so, dial 0 811 36 36 46 (from France) or +33 811 36 36 46 (from abroad).

Have a nice day

Autres réponses

Mark110660

Thank you.
If I have a carte vitale, is my answer to the first question yes?
Where do I put that I have a top up mutuelle?
I have tried ringing the helpline but can’t get anyone to answer.

Hello Mark110660,

For the first question, it's in order to know if you are registered with an health insurrance. So, if you have a "carte Vitale", it means yes.

The private insurance has to appear in front of "Bénéficiez-vous d.une assurance privée contractée en France ou à l’etranger?". This is not for the top up insurance (mutuelle). So you have to say : no.

Have a nice day.