Vitale Card application status

Chère,
J'appartiens à Passport Talent et j'ai envoyé mon document à Paris à partir de mai, mi-juillet. J'ai reçu une lettre de Paris et je dois présenter des documents supplémentaires. Aujourd'hui, j'ai appelé English line, mais ils ne peuvent pas trouver mon nom et envoyer un email à Paris. Copiez-moi dans la boucle pour voir son statut, mais je ne vois pas d'email arriver à ma boîte aux lettres.
Quelqu'un pourrait-il conseiller?
Tks,

VuMuoi

Réponses

Roxane

Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...

Bonjour VuMuoi,

Les délais de traitement varient selon le type de demande et le nombre de dossiers en cours de traitement. Ils sont donc différents d'une caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) à l'autre. Je vous invite à contacter votre CPAM au 36 46.

Vous trouverez les autres moyens pour contacter votre caisse sur notre site ameli.fr, rubrique "Adresses et contacts".

VuMuoi

Hi,
I still not yet get any update from Paris CPAM about my carte status as English line only can say be patient.
I have issue now that my daughter school and Pole Emploi asking our insurance and securities number that i don't have.
Could you please advise me in this case?
Thanks

VuMuoi

Added info that i can't create account as there is mandatory to have securities number in create account step.
Tks,

Roxane

Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...

Hello VuMoi,

Please take note of the previous answer relating to the processing times.

Generally the delay to obtain a social security number, is around 2 to 5 months, depending where you're living.

If you want to make a complain I invite you to read the following page on ameli.fr : "Comment faire une réclamation ?"

Have a good day.

VuMuoi

Thanks Roxane,
I try to reach CPAM Paris but not successful.
Thanks

Roxane

Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...

Hello VuMuoi,

Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

If you speak french, I advise you to contact your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to give your new adress and ask to send you (by text message) a new code to log in. Dial 36 46.

Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line.

Dial 0 811 36 36 46 (from France) or +33 811 36 36 46 (from abroad).

For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.

You can find the list of these codes on the link below : https://www.indicatifs.fr/code-acces-international

Have a nice day

VuMuoi

Hi Roxane,
What i got from English line is please be patient and wait.
Thanks