Renewal of my cmu-c

I'm a refugee , I have got a free CMU as all refugees.
The cmu will be expired on 31-07-2019.
Please advice how to renew it.

Jo

Réponses

Roxane

Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...

Hello Jo

The rights for the aide médicale de l'État (AME) are opened for one year. The renewal is not automatic. You have to renew it within two months before the end of your rights.

You need to send the form S3720 Demande d’aide médicale de l’Etat (AME).

If your request is not about AME but CMU-C please read this topic : https://forum-assures.ameli.fr/questions/1480524-renouvellement-cmu-compte-ameli-possible

Have a good day.

Syed

I have expired cmu please say me to renewal my cmu

Hello Syed,

If you've got an ameli account, you can ask for the renewal of the Complémentaire santé solidaire (name for the new CMU-C) in the section "Mes démarches".

Please check these topics which will help you: "Dossier renouvellement Complémentaire santé solidaire and "Droits et prestations de l’Assurance Maladie à compter du 12 mars 2020".

Have a nice day

Badawi

Hello Jo

The rights for the aide médicale de l'État (AME) are opened for one year. The renewal is not automatic. You have to renew it within two months before the end of your rights.

Tasawar

I have expired my CMU please tell me how to renewal

Sabine

Ma recette idéale : 4 doses de chocolat, 1 bonne dose d’humour et le tout saupoudr...

Hello Tsawar,

For the renewal of your Complémentaire santé solidaire (called CMU-C before), You can do it from your ameli account.

Please check those topic :

"Dossier renouvellement Complémentaire santé solidaire".

The CMU (droits de base) doesn't exist anymore. It's now called the protection universelle maladie (PUMa).

 Have a nice day.

TSOKAR

Je suis toujours attendre Pour code Amélie to ouvrir compt

Sabine

Ma recette idéale : 4 doses de chocolat, 1 bonne dose d’humour et le tout saupoudr...

Bonjour TSOKAR,

Si vous êtes rattaché au régime général de l'Assurance Maladie, je vous invite à contacter votre caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) muni de votre carte Vitale. Un conseiller pourra vous communiquer un code par SMS afin de mettre en place votre compte ameli.