Frustrating Experience to Register

I have been trying to Register for health insurance since December 2017 at the CPAM office, Noisy-Le-Grand. Besides the staff been rude and unhelpful, they keep asking me to resubmit documents and return after 4 months. I've just been to their office to submit documents again and I'm told to return in April. Is there anything I can do to solve this problem please?

Vlawal

Hello Vlawal,

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

If you consider that the answer or the situation is not convenient, your can make a claim.

You will know more about how to make a claim in the part "Droits et démarches", "Comment faire une réclamation ?" on the website ameli.fr.

Have a good day.

Autres réponses

Vlawal

Bonjour,

Où puis-je déposer une plainte officielle concernant mon traitement au bureau de la CPAM de Noisy-le-Grand? Je n'ai toujours pas été enregistré. J'ai soumis tous mes documents plus de 6 fois depuis décembre 2017 par la poste et physiquement. J'ai été au pouvoir tant de fois et j'ai également appelé le service d'assistance téléphonique sans fin pour intervenir sans chance. J'ai un stock de factures médicales accumulées depuis novembre 2017.

N'y a-t-il aucun moyen officiel d'escalader mon cas? A qui dois-je demander de l'aide?

Bonjour Vlawal,

Nous sommes navrés des désagréments que vous rencontrez dans le traitement de votre dossier.

Pour exprimer votre insatisfaction et obtenir une réponse, vous pouvez effectuer une réclamation.

Bon courage dans vos démarches.