l'Assurance Maladie

Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

i am not able to create my account in ameli

I am trying to create ameli account for my wife but when i enter following information
Name:
My social security number: *
My birth date: *
My postal code: *

it always says One of the fields is incorrect. Thank you to verify your input.
I don't understand how it can happen. Is there any problem.
If there is any issue than it will be with My postal code: * ,, Can i know which postal code i should use?
Because i used mine where we live, also where I work, and also CAPM of Paris.
Please help me out in creating ameli account.

aviral

  • 1 question posée
  • 0 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Hello aviral,

Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line.

Dial 0 811 36 36 46 (from France) or +33 811 36 36 46 (from abroad).

For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.

You can find the list of these codes on the link below : https://www.indicatifs.fr/code-acces-international

You can also contact the French speaking line, dial 36 46.

For further information, you can have a look at our English pages: https://www.ameli.fr/assure/english-pages

Have a nice day.

Ce post vous a-t-il été utile ?

41% des internautes ont trouvé cette réponse utile

Autres réponses

Koka

  • 0 question posée
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Le champ incorrect pourrait être votre nom. Essayez simplement avec votre nom de famille / Nom D'usage

Ken

  • 1 question posée
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

For those have the same problem. Just insert your family name to the Name field.