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I have moved to France to start a new job in July 01 2017. I have now been paying my social dues and have applied for a French social insurance number and have not been able to get any concrete information about my application. It has been two months since I sent my documents in. My mutuelle from work keeps calling me asking for my social security number. I don't know what else to do :(
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Lorraine, experte ameli bilingue, fan de séries policières britanniques et de pizz...
Good afternoon,
Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.
The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).
Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line.
More information on the link below : How call French Health Insurance Advice Line ?
For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.
You can find the list of these codes on the link below : https://www.indicatifs.fr/code-acces-international
You can also contact the French speaking line, dial 36 46.
For further information, you can have a look at our English pages: https://www.ameli.fr/assure/english-pages
Have a nice day
[Mise à jour du 08/07/2020 : Changement du numéro de la ligne anglophone]
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Inscrit(e) le 07/09/2017
Voir le profilJe me suis déplacé en France pour commencer un nouveau travail au 1er juillet 2017. J'ai payé mes cotisations sociales et j'ai demandé un numéro d'assurance sociale français et je n'ai pas pu obtenir d'informations concrètes sur ma demande. Il y a deux mois que j'ai envoyé mes documents. Ma mutuelle du travail continue de m'appeler en demandant mon numéro de sécurité sociale. Je ne sais pas quoi faire d'autre :(
« Pierre qui roule n’amasse pas mousse »
Bonjour borvaprops,
Les délais de traitement peuvent varier en fonction des caisses primaires d'assurance maladie. Malheureusement nous ne pouvons pas vous renseigner sur ce forum. Je vous invite donc à contacter votre caisse primaire afin d'en apprendre plus.
Bonne journée.
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Inscrit(e) le 07/09/2017
Voir le profilMalheureusement, c'est une réponse terrible. Cela ne m'a pas aidé de toute façon.
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Ma recette idéale : 4 doses de chocolat, 1 bonne dose d’humour et le tout saupoudr...
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Inscrit(e) le 16/11/2020
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Après avoir été téléconseillère bilingue et webconseillère pendant 8 ans, je suis ...
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Inscrit(e) le 19/12/2020
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J'ai fait le choix de "cultiver mon jardin", dommage que je n'ai pas la main verte.
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« Pierre qui roule n’amasse pas mousse »
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Lorraine, experte ameli bilingue, fan de séries policières britanniques et de pizz...
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