How do I cancel Carte Vitale and the security social?

Hello, how can I terminate the Sécurité sociale and the Vitale card? I am going back to the Czech Republic next week and will probably not return to France.

Anonyme

Betty

Passionnée des sports sensationnels qu’offrent la mer et la montagne, je suis auss...

Hello Viktorie,

You have to complete the form S1105 "Déclaration de transfert de résidence hors de France" that you can download from ameli.fr

Then send it with a covering letter to your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) and attach your Vitale card.

You can find your CPAM's address on our website ameli.fr, in "Adresses et Contacts".

I wish you a nice day.

aucun utilisateur n’a répondu à la question pour l’instant

Autres réponses

Elryn

You send back your vital card to your cpam and write a letter explaining you are leaving France.