I renew The card is refuse can i apply again

I renew my ame card but it is refuse.due of the salary.in that month my husband have a work..but this year my husband dont have a work it is posible to apply again our aid medical.

Allen

Sophie

Passionnée de séries TV. Piquée d'un soupçon de fantaisie. Et quelque peu gourmande.

Hello Allen,

In case your AME (aide médicale d'état) request is rejected, the notification indicates the reason why it was rejected.

You can contest the decision. The means of recourse are mentioned on the notification sent by your CPAM (caisse primaire d'assurance maladie).

You have 2 months from the moment you receive that notification to make an appeal.

More information about the AME can be found on our website ameli.fr: "Aide médicale de l'État (AME) : vos démarches". You can also take a look at this page "Comment contester une décision ?" for information about contesting a decision.

I wish you a good day

aucun utilisateur n’a répondu à la question pour l’instant

Autres réponses

Allen

Yes i appeal .but there answer is they cannot approved my renewal.i need to sent letter to tribunal.what im asking is can i apply again for aid medical?new one?

Hello Allen,

The incomes taken into account for AME are those of the 12th months before your request.

If your Income is different, you can apply for the renewal of your AME.

Have a nice day.