l'Assurance Maladie

Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

Assurance Number

I received "attestation de droits provisoire" that includes the assurance number. I need to put this number to fill the document for CAF, but it is not working. It is showing me that the assurance number is not correct. What I need to do in this case?

Moi

  • 1 question posée
  • 0 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Bonjour Moi,

A Social security number is 13 digits + 2 digits key.

When the social security number starts by 7 or 8, it means that it's a temporary one.

A temporary social security number gives you the same rights that a permanent one. The only difference is that you can't order a Vitale card or open an ameli account for the moment.

The processing times to get a permanent number (starting by 1 or 2). can fluctuate between a caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to another one.

I recommend you to contact the CAF to explain that you only have a temporary number for the moment.

Have a nice day

Ce post vous a-t-il été utile ?

80% des internautes ont trouvé cette réponse utile

Autres réponses

Yamini

  • 2 questions posées
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hello !

I have submitted all my documents last year and received temporary number. But till now i didn't receive permanent number. I have to apply for Vitale card and also for visa extension. I called the Ameli support line for change of address and to get my permanent number. The english helpline number is no longer working.
Can you please help me with my situation please.

Thanks

Bonjour Yamini,

Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line.

The number changed. More information on the link below : How call French Health Insurance Advice Line ?

Have a nice day

Yamini

  • 2 questions posées
  • 2 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Thanks for your response. I couldn't contact the other number (09 74 75 36 46) as well. Is there any other way to talk to them?