How to get 13 number of the vital card .

i have Cmu-c and my securite sociale number is 15 Number. How to Apply for 13 number of vital card.. please Anwer me..

Sandru

Roxane

Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...

Hello Sandru,

Your social security number appears on your carte Vitale. You will find this number (13 digits and a key) in front of the card. Don't use the last 2 digits to create your ameli account.

For more information on your rights, you can take a look at our "English pages".

Have a nice day.

Autres réponses

Roxane

Téléconseillère bilingue pour l’assurance maladie depuis 2015, j’aime les cactus, ...

Sandru,

Social security number is 13 digits + 2 digits key.

If your social security number starts by 7 or 8, it means that it's a temporary social security number. You can open an ameli account only with a permanent social security number (starting by 1 or 2).

Have a nice day.

Sandru

How can I changed Temporary Security social number to permanent Security social any possible ways.
Please tell me

Anne

Jeune maman. Adepte de running. Ne compte plus les années depuis qu’elle a 25 ans....

Dear Sandru,

The processing times can fluctuate between a caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) to another one. If you want to get more information, I advise you to contact your CPAM by dialing 36 46 .

You can also reach the English speaking line for some advice by dialing 0 811 36 36 46 (from France) or +33 811 36 36 46 (from abroad).

Have a good day.