Letter from L’assurance Maladie, asking my IBAN after I sent medical bills by post. I want an email address to contact.

I received a letter by post from L’assurance Maladie asking for my IBAN, but I am unsure to trust it. I can send a copy of this letter via email. I was sick when travelling in France a few months ago. I sent my pharmacy and doctor appointments
receipts/paperwork by post along with a copy of my European blue insurance card. I can email my IBAN if you can confirm that the letter which I received is legitimate. But first, I want and need an email address to contact. I can’t find any email adress/contact or help on the website and I do not have a mobile to ring the company. Thanks in advance!

Sophie

Hello Sophie,

To be reimbursed from your medical expense with your EHIC (European Health Insurance Card), the caisse primaire d'assurance maladie (CPAM) needs the following documents:

  • a copy of your EHIC,
  • a copy of your passport,
  • your postal address,
  • your IBAN information,
  • the invoices or feuilles de soins.

The CPAM address can be found on ameli.fr, section "Adresses et Contacts".

For further information, you can call the CPAM’s English speaking line.

More information on the link below : How call French Health Insurance Advice Line ?

For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.

You can find the list of these codes on the link below : https://www.indicatifs.fr/code-acces-international

You can also contact the French speaking line, dial 36 46.

I wish you a nice day.

[mis à jour le 08/07/2020]

Autres réponses

Stephane

Je voudrais demander mon IBAN

Bonjour Stephane,

Nous ne pouvons répondre sur ce forum, que sur des questions réglementaires concernant l'Assurance Maladie.
Nous ne sommes donc pas habilités à vous fournir de renseignements à ce sujet.

Je vous souhaite une bonne journée