Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

Comment contacter la CPAM depuis la France ou l'étranger / How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Bonjour. Comment joindre l'Assurance Maladie (CPAM) par téléphone depuis la France ou depuis l'étranger ? Existe-t-il une ligne où on nous répond en anglais ?
Merci.

What is the telephone number for the French or English speaking helpline from France or from other countries ? Thank you.

Marmar4

  • 1 question posée
  • 0 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Clara

  • 22 topics créés

À votre service pour vous guider au fil des pages de ce forum ameli qui vous est d...

Voir le profil

Bonjour Marmar4,

Pour contacter l'Assurance Maladie depuis la France, il vous suffit de composer le 36 46. (service gratuit + prix d'un appel, variable selon l'opérateur téléphonique).

Depuis l'étranger, je vous invite à composer le numéro unique : +33 184 90 36 46.

À noter : il est parfois nécessaire de remplacer le « + » par l’indicatif du pays depuis lequel vous téléphonez. Vous pouvez retrouver facilement l’indicatif de votre pays sur internet.

Si malgré tout, le problème persiste, je vous invite à essayer de passer l'appel depuis un téléphone fixe et/ou de contacter votre opérateur téléphonique pour lui signaler le problème.

Si vous souhaitez contacter la ligne anglaise, vous pouvez contacter le 09 74 75 36 46 depuis la France et le 0033 974 75 36 46 depuis l'étranger.

Ces lignes sont ouvertes du lundi au vendredi de 8h30 à 17h30 sans interruption.

If you want to call the French Health Insurance advice line (french speaking line), dial 36 46 from France or +33 184 90 36 46 from abroad.

For your information : the international call prefix or dial out code shown as “+” has to be replaced by figures which are different from the country where you’re located.

If you need help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line. Call our French Health Insurance Advice Line :

09 74 75 36 46 (from France)

0033 974 75 36 46 (from other countries)

The line is open from Monday to Friday, from 8:30 a.m. to 5:30 p.m.

Je vous souhaite une bonne journée / have a nice day.

[Mis à jour le 10/12/2020]

Ce post vous a-t-il été utile ?

56% des internautes ont trouvé cette réponse utile

Autres réponses

Neuh

  • 1 question posée
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Bonjour,
Je me joins aussi au nombreux plaintifs par rapport au disfonctionnement du numméro soit disant disponible pour les personne basés à l’étranger.
Votre numméro NE MARCHE PAS!
Je suis soi répondu par une personne qui est incapable de m’aider et me redirige vers un autre département et là personne ne réponds pour au final finir par être raccroché au nez.
Après cela aucune autre alternative que le 3646 m’a été conseillé par ce même opérateur.

Merci de bien vouloir faire remonter ce message au plus haut car j’attends le versement de pension d’invalidité auquel j’ai le droit et dont je suis grandement dépendant.

Sachez que ce message ne me fait pas plaisir et qu’il me coute énormément d’énergie de faire face aux frustations engendrées par vos “services”.

Je vous souhaite un agréable journée!
Cordialement,
Neuhronnes

Celia62

  • 0 question posée
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Bonjour je suis en Espagne et je rencontre le même problème !!!!!!!
J'ai impérativement besoin de joindre la CPAM
Je suis souffrante du covid, et ça fait 12 fois que j'essaye d'appeler. Je ne comprends pas

Val

  • 0 question posée
  • 3 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Bonjour, désolée de vous dire qu'ils ne répondent pas, ou si ils le font c'est pour redire les mêmes choses qui ne servent à rien. Moi cela fait des années que j'essaye d'appeler. Il faut qu'on me prête un téléphone français pour y arriver. Je crois qu'on devrait plutôt faire une pétition en groupe au près de l'ambassade ou consultat français à Madrid ou de maniere global, car je vois que l'Espagne n'est pas le seul pays.

Meric

  • 0 question posée
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hello, I can not reach the number of English speaking service. When I call the number, it isn't ringing. Do you know is there any email? Maybe they will respond it!

Hello Meric,

If you need help, you can contact the CPAM’s English or French Advice Lines. The English speaking line is now available but can be very busy. Dial 09 74 75 36 46.

Unfortunately, because of safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum and it's not possible to contact the English line by email.


More information in the following topic: How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Have a nice day


Val

  • 0 question posée
  • 3 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Merci pour voter réponse pour les lignes anglaises, mais pour appeler depuis l’Espagne s’il vous plait?
Merci

Bonjour Val,

Comme indiqué plus haut par notre expert Clara, pour contacter l'Assurance Maladie depuis l'étranger, je vous invite à composer le numéro unique : +33 184 90 36 46. Pour contacter la ligne anglaise depuis l'étranger, composez le 0033974 75 36 46.

Bonne journée

Chris

  • 0 question posée
  • 5 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hello - I have exactly the following issue.

Like all these dissatisfied people, I also tried to join the health insurance after sending two messages via my Ameli account that remained unanswered despite the 2 working days guarantee.

I have tried calling with a landline, french number, and multiple foreign numbers. 0033 9 74 75 36 46 - This is the correct number as you listed above.

+33 1 84 90 36 46 - They say they are not allowed to communicate in english and must transfer. But they transfer me to the line below that does not work.
+33 9 74 75 36 46: small message and readies me to speak to someone, then cuts off after saying to call back. I am calling within office hours. I have called so many times.

What can I do? I need to speak to someone to resolve an issue.

Please give an appropriate answer to the problem and not "a malfunction" or "call back in opening hours" (take us for fools) or try "0033" or "+33" (one of the numbers are reachable since we have the automatic message without worries and two, we've tried to reach each number 50 times, obviously we've tried everything!)

Can you let me know how to resolve this?

Just to be clear. I have tried the number, listed as the answer, above, so many times. With so many different phones.
Is the English translation line no longer working?

Please give me an answer that is not a repetition on the above. Clearly the issue exists.

Please.

Chris

  • 0 question posée
  • 5 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hey I need help with this same issue.

I have dialed all the required numbers at the correct times with both french numbers, landline numbers and foreign numbers from overseas.

+33 9 74 75 36 46 // 00 33 9 7 4 75 36 46

When I call the regular number, they tell me they cannot respond in english and must transfer me. But when they transfer me, I get the same recorded response in english that I have contacted the english translation line, but it goes dead after 1 minute of speaking.

Please, I need a response, I urgently need help with something serious. I need a way to contact.

Please do not repeat the same responses above. I have read those and they have not worked.

Aizaz

  • 0 question posée
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hello,

I'm a student in Paris and I have received my Permanent Social Security Number but when I try to make acccount on ameli.fr I get the following response: "Your current situation does not allow you to immediately create your ameli account."

I have tried calling english speaking line at the times they are supposed to be open but like all other people above, the call just hangs up, this is not a malfunction or a temporary problem, this is a permanent problem which needs to be addressed.

Please give us some concrete solution.

Thank you

Anaële

  • 6 topics créés

Après avoir été téléconseillère bilingue et webconseillère pendant 8 ans, je suis ...

Voir le profil

Hello Aizaz,

Unfortunately, because of safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

If you need help regarding this request, you can contact the CPAM’s English or French Advice Lines.

You can find your CPAM's address on our website ameli.fr, in "Adresses et contacts".

I advise you to contact the English speaking line during the low-traffic hours of 9.00am to 11am or 1.30pm to 2.30pm .

If your situation is really urgent and if you want to make an appointment, I advise you to contact the French line (by dialing 36 46) with the help of a friend.

More information in the following topic: How to call the French Health Insurance Advice Lines?

Have a nice day.

Chris

  • 0 question posée
  • 5 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

THE ENGLISH TRANSLATION LINE IS NOT WORKING. I DO NOT KNOW HOW TO STATE IT MORE CLEARLY.

It is not about the time of day of calling. There's no delay or hold time. It welcomes you, plays a brief recorded message and then the line cuts out.

Can you please report this to your superiors? There are multiple threads with this issue. Please offer a solution.

Hello Chris,

The English speaking line can be reached between 8.30am and 5.30pm and is available but can be very busy. You can dial 09 74 75 36 46 to be in touch with the translation line.

Have a good day

Chris

  • 0 question posée
  • 5 réponses publiées
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Hey Sophie,

There is no hold system in place of the translation line. There is no call queue. Do you just have to roll the dice and hope there are operators free?
There is no message or notification that the line is busy. There is a short message that indicates you have got through to the english translation line and then it disconnects. I have called with multiple phones and multiple people above have the same issue.

Can you please confirm that there is no hold system / call waiting system on the phone?
Because I'm one of MANY that are having issues contacting the translation line.

There is literally no way to know if the line is broken or busy because it's the same recorded message and disconnect WHENEVER you call.