Children on Father and Mother Carte Vitale?

Bonjour,

Our Children are on my wife's Carte Vitale. Is it possible for them to be connected to mine too? That way I wont have to take her card when going to appointments or collecting prescriptions.

Thank you,

Kikipo

kikipo

Réponses

Hello kikipo,

Your children can be attached on both files.

Your wife can claim it from her ameli account "Mes démarches > Effectuer une démarche > Inscrire votre enfant sur le carte Vitale de l'autre parent"

Or you can send the formular S3705 "Demande de rattachement des enfants à l'un ou aux deux parents assurés" to your caisse primaire d'assurance maladie office (CPAM).

To find the address of your local CPAM office, click on "Adresses et contacts".

Have a nice day.

kikipo

Thank you Roxanne. I can see the child is now registered on the first parent's (parent A) Attestation de droits, but when I look to transfer to the second parent (parent B), there are no children listed.

However, when I follow your instructions for our first child who is already on parent B's carte, it works, so I assume I just need to wait a few days before I can use this option?