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Australian tourist - “non valide” when scanned

We entered France at CDG on 29th Jan and processed our (Australian) international Covid-19 vaccination statement at the 2C pharmacy in the airport to generate a paper copy to scan into the tousanticovid application. It was required to board a connecting domestic flight. Seemed to work ok and we flew on to our destination. 2 days later and we were scanned in at a McDonald’s restaurant (don’t judge) - mine scanned ok but my wife’s came back “non valide”. We had the paper original and this came back with the same result. What is happening? Without a valid scanned code we won’t be able to fly back to CDG in a couple of weeks time.

Nous sommes entrés en France à CDG le 29 janvier et avons traité notre déclaration de vaccination internationale (australienne) Covid-19 à la pharmacie 2C de l'aéroport pour générer une copie papier à scanner dans l'application tousanticovid. Il était nécessaire d'embarquer sur un vol intérieur en correspondance. Semblait bien fonctionner et nous nous sommes envolés vers notre destination. 2 jours plus tard et nous avons été scannés dans un restaurant McDonald's (ne jugez pas) - le mien a bien été scanné mais celui de ma femme est revenu "non valide". Nous avions l'original papier et celui-ci est revenu avec le même résultat. Qu'est-ce qui se passe? Sans un code scanné valide, nous ne pourrons pas retourner à CDG dans quelques semaines.

AndresH

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Hello AndresH,

You can download a new certified certificate on this website: https://attestation-vaccin.ameli.fr

For questions regarding the "pass vaccinal", I advise you to have a look at this article: "Pass vaccinal".

If you are abroad, take a look at this page: "A phone number to answer your covid-19 questions, available 24/7".

Your questions can also be answered by dialing this number: 0 800 087 148.

You will find additional information on this page of the ameli.fr website: "Covid-19: a certified vaccination certificate can be issued by the health professional" and this service-public.fr page: "All you need to know about the passe vaccinal".

Have a nice day

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AndresH

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It appears the pharmacist entered the wrong vaccine details. Why this would create a pass that was valid for a short time, I don’t know. It was deleted from the server and a new correct one created. It appears to be valid now.