Rechercher dans le forum

Cette question a été résolue

Carte Vitale

Hi

I do hope you can help

We’ve lived in France for 16 months and love it. We applied for our Carte Vitale in January this year. We have now sent off the correct documents, including our S1 and recently received our temporary Social Security number

We were originally told by one of your team that our documents were all correct and we presume that is why we received our temporary Social security number.

After several more months we did not hear anything so our Dr, from La Maison de Sante, contacted you twice asking why we still hadn’t received our Carte Vitale.

We even went to CPAM where we met [Données masquées], who validated our passports, marriage certificate and birth certificates an£ sent the following email to CPAM

Bonjour,

J’ai reçu ces personnes en rdv pour déposer les pièces illisibles ,certains originaux étant très clairs ,le scan n’est forcément très lisible

Bonne journée

Cordialement


Please can you let us know what we have to do to receive our Carte


Many thanks


Best wishes

[Nous protégeons votre vie privée : cette publication été modifiée afin qu'elle ne contienne plus de données personnelles]

JacquieS

  • 2 questions posées
  • 1 réponse publiée
  • 0 meilleure réponse

    Les meilleures réponses sont les réponses certifiées par un expert ameli ou approuvées par l'auteur de la question.

Voir le profil

Réponse certifiée par un expert ameli

Un expert ameli a validé la réponse ci-dessous.

Hello JacquieS,

Unfortunately, because of some safety and confidentiality issues, we can’t reach any of your information or file from this forum.

The processing times vary depending on the type of files and the number of files being processed by your caisse primaire d'assurance maladie (CPAM).

Anyway, if you need some help regarding this request, you can contact the CPAM’s English speaking line. Dial 09 74 75 36 46.

Have a nice day.

Ce post vous a-t-il été utile ?

aucun utilisateur n’a répondu à la question pour l’instant